Followers

Pages

Thursday, November 8, 2012

Nukilan dari hati buat sahabat dunia dan akhirat


Hati seperti tak tahu nak rasa apa, inikan pula lidah nak berkata-kata. entah macamne nak ungkapkan perasaan saat-saat terakhir macam ni. sedih ker, gembira ker, semua bercampur baur. 

Saat pertemuan yang kita tak jangka, saling tak mengenali, kita hadir dalam hidup masing-masing. membuka satu lembaran baru dalam hidup yang mana menjalin satu ukhwah persahabatan yang sangat suci. tercoret suka dan duka yang dalam tak sedar mengajar kita erti hidup yang mana membawa kita ke arah kedewasaan. Dewasa dah ker kita? Hehe ;)

Perjuangan yang terlalu banyak rungutan, terlalu banyak pengorbanan dan terlalu banyak kesedihan ini amat bermakna dalam hidup kita. Dalam tak sedar, ada air jernih bergenang di kelopak mata seperti tidak merelakan perpisahan yang mungkin terjadi. Selepas ni, satu lembaran baru dalam hidup kita akan dibuka lagi. susah dah nak dengar kawan-kawan bergelak ketawa, saling usik mengusik antara satu sama lain, menjerit-jerit tak kira tempat dan macam-macam lagi kegilaan yang membawa seribu satu kenangan yang tak mungkin dilupakan. Kita pasti rindu tu semua kan? T_T

Walau  banyak kenangan pahit sepanjang perkenalan kita dan peritnya terasa hingga ke lubuk hati, ukhwah ni tak mungkin dapat kita buang begitu saja. Pertemuan kita, mengajar kita banyak perkara. tempoh 5thn 1/2 ni sungguh bukan satu tempoh masa yang pendek kan.  kita kenal sahabat, kita kenal macam-macam ragam manusia. Kita belajar untuk menjadi lebih tabah dari sebelumnya. 

Lepas ni, kita dah susah nak jumpa. kita mesti rindu kan? 
Saya pasti rindu kalian semua. pasti sangat.

Fatin
Umi
Mieza
Nadiah 
Farhah
Bella
Syazana
Iman
Isma
Etie 
Qilah
Naam
Yatie
Tom
Syafi
Adeq
Mirah
Anis
Zura

i will miss u all!

Manisnya pertemuan, pahitnya perpisahan, segalanya kini tak dapat untuk kubahasakan (Erra Fazira dlm Berteman Sepi)..
Saya, nurul ayuani sahabat kalian yang akan sentiasa sayang kalian sepenuh hati saya walau apa pun yang telah terjadi antara kita. Untuk yang terakhir kali, kita padamkan segala kenangan hitam dan gantikan dengan warna warni yang akan buat kita tersenyum untuk terus melalui hari-hari mendatang..
Walau terpisah jauh, kalian tetap sahabat saya sampai hujung nyawa. InsyaAllah~
T_T

No comments: