Followers

Pages

Thursday, July 21, 2011

Menolak dan ditolak

Benda paling saya benci untuk buat adalah menolak!
yer. saya x suka menolak sebab saya x suka kecewakan orang! [huh. bajet baik sgt la tu ea?] tapi seyes saya cakap, bila saya terpaksa menolak saya akan rasa bersalah yang amat .. tapiii.. menolak tu benda yang wajib bila kita memang xboleh terima kn?.. Kenapa pulak nak terima kalau betol2 x boleh? Kenapa pulak nak terima kalau hanya nk menyenangkan hati orang lain? Kenapa pulak nak terima lau hati kita sendiri xterima? [bunyi sangat selfish kn?] .. ermm...
"maaf, saya x dapat terima awk. awak sahabat saya, kawan saya. maafkan saya andai awak tersalah tafsir. saya syg awk as my fren, not more than dat.. maaf.."
ini contoh oke! salah satu bentuk penolakan yang paling x suka nk dibuat... hmmm... Baik bukan bermakna ada apa2.. Baik bukan bermakna cinta.. Tapi mungkin ada sayang atau suka.. Tapi bukan cinta [ditegaskan sekali lagi!].. so, moga kita sumer tahu bezakannya ... don't eve easier fall in lov coz you'll never noe wat others fellin until the time. [ada je hati nk terluka kn?]
Buat yang ditolak.. perasaan tu mmg sgt sakit.. saya faham sebb tu saya x suka menolak tapi fahamilah.. bukan semua benda boleh diterima.. itu lumrah kehidupan la kan.. maybe yang terbaik buat kita, bukan dia and Allah Maha Mengetahui apa yg masih ada di hadapan kita.. Lau kita kuat, lau kita tabah, insyaAllah kita bakal jumpa sesuatu yg sgt bermakna dalam hidup kita, yang mungkin x pernah kita terfikirkan .. am i right??
Ikhlas tu penting kan.. Ikhlas tuk menerima segala ketentuan Ya Ilahi .. Allah Maha Mengetahui isi hati kita.. janji I.K.H.L.A.S .. :)
Semoga yang terbaik dari Allah s.w.t sentiasa ada buat kita sumer .. Salam .. :)

2 comments:

syam mamai said...

nice...

mish nuryu said...

syam ... miss u fren!
bkn senang nk dpt comment dia nih.. :)