Followers

Pages

Monday, March 5, 2012

Sila Lebih Sabar ..

Hati saya tak cukup sabar dan tak cukup kuat untuk terus bertahan. Saya pun manusia biasa yang ada sifat marah. Kalau kamu boleh marah, kenapa saya tidak boleh kan? tapi sabar saya lebih dari kamu .. dan marah kamu lebih dari saya .. Alhamdulillah, setiap hari saya bangga dengan sifat sabar yang Allah s.w.t kurniakan itu .. Mungkin saya sedang menenangkan hati sendiri yang agak penuh dengan rasa marah .. sifat syaitan yang saya sangat benci ..
Ya Allah .. sungguh saya x kuat nak menjaga hati orang-orang seperti ini .. Puas saya pujuk hati untuk bertahan sehingga diri sendiri yang tersiksa untuk menyenangkan orang lain .. Dan bukan diri saya untuk berkira dengan segala apa yang telah saya lakukan tapi, agak kecewa dengan insan yang x mampu menghargai nilai sebuah persahabatan .. 
Sabar duhai hati ..
:'(
 

No comments: