Followers

Pages

Saturday, September 22, 2012

Dear Heart

Dear Heart.
Please be strong no matter what happen and no matter how much you have been hurt. Kata orang hidup ni x selalu indah. kita x mampu nak memuaskan hati semua pihak walau macam mana kita mencuba sekalipun. Percayalah. Nak memuaskan hati semua orang ni bukan mudah, paling-paling terpaksa korbankan hati sendiri. Hati perlu ada pendirian, hati kena kuat. Kita boleh hidup bahagia kalau kita mahu dan berusaha ke arah kebahagian yang kita idamkan. InsyaAllah kita mampu untuk terus bahagia. Bukan mengabaikan perasaan orang lain tapi cuba untuk tidak mengetepikan perasaan sendiri. Rasanya itu yang terbaik untuk hati.
Lidah merupakan senjata paling tajam. Kata-kata umpama belati yang menikam. Aku lebih suka mengingatkan diri sendiri daripada melihat atas kesalahan orang lain. Daripada situ mungkin aku mampu untuk memperbaiki diri. Sebagai manusia biasa, aku sendiri x dapat lari dari melukakan hati mana-mana pihak tanpa aku sedari. mungkin kata-kata yang dilemparkan dianggap biasa namun kesannya sangat mendalam. Aku lebih rela berdiam diri dan hidup dalam dunia aku sendiri daripada masuk ke dunia mereka yang tak pernah mengerti kehadiran diri aku.
Kita manusia. Takkan pernah sempurna. Kita mencuba. Tak semastinya berjaya. Kita bercakap. Tak semestinya mereka mendengar. Conclusion untuk apa yang telah ditaip dari tadi, understanding itu saaaaaangat penting, tak kisah lah dalam berkawan ker, berkasih ker.. Faham memahamilah.. That's all .. Hehe..
Dear Heart.
Please don't hurting and try to be strong so you can't be hurt.. =)

Selagi boley senyum sila senyum saja :)

No comments: