Followers

Pages

Thursday, September 13, 2012

Good Thinking!


Manusia kadang-kadang tak reti nak bersyukur. dah hilang baru nak terghegeh-hegeh. masa ada tak tahu nak hargai macamne, tak tahu nak bersyukur. hmm .. aku bercakap bukan melihat kelemahan orang lain. kadang-kadang aku sendiri lupa dan alpa. yelah, kita manusia biasa yang memang tak kan pernah dapat lari dari melakukan kesilapan.

Mari kita berfikir secara positif. Rehatkan fikiran dan cuba dalami dan fahami diri sendiri.Bukankah salah kiranya kita hanya nampak kelemahan orang, memperkecilkan orang lain, menyakiti hati orang dan apa lagi menjatuhan meruah orang kan. Astaghfirullah .. kecil betul pemikiran insan yang sedemikian. sedangkan diri kita sendiri tak berapa nak betul, tak berapa nak lurus tapi kita pejamkan mata dan hanya melihat keburukan orang. 

Manusia macam kita senang sangat lupa. sesekali muhasabah diri tu penting. mengingatkan diri sendiri untuk sentiasa berada di landasan yang betul. kita hidup di bumi Allah s.w.t bukan sendirian, malahan kita ada insan tersayang di sisi. andai Allah s.w.t kurniakan kamu sahabat. hargailah. sayangi sahabat walaupun beribu kali hati kamu disakiti. sahabat sejati tak kan pernah jemu berada di sisi walaupun hatinya selalu terluka. Moga hati kita sama-masa tabah dan terus berusaha ke arah kebaikan. InsyaAllah.

*Hargai setiap detik yang ada! :)




_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

No comments: