Followers

Pages

Wednesday, October 17, 2012

Tipikalnya Perempuan :P


perempuan tipikal kah aku kalo aku rasa macam serabut sorang2? tension sorang? perempuan, biasa la kan. emosi lebih. cuba r jadi perempuan kalo x caya.. Haha.. aku tak suka bila orang kata aku lembut. ada maksud tersembunyi yang mengatakan aku lembik. [sedang bajet diri kuat, sekuat encik Hulk. Haha] diam bukan bermakna setuju. bersuara bukan bermakna betul. jangan meletakkan kesalahan orang lain di mata tapi kesalahan sendiri letak kat ponggong. apa kes? maaf sebab macam kasar tp copy ayat tu kat blog sape2 ntah, macam best. emo sikit awal2 citer... Hehe .. :)

xsuka bila ada susuatu di luar jangkaan yang kita xnak berlaku. OMG! tolong la jangan macam ni. Serius x boley nk terima. Hmm . usaha nak jadi pendamai kadang-kadang sesuatu yang menakutkan. mungkin sebab kita bukan di mana-mana pihak. usaha ni bukan bermakna diri kita yang betul, bukan juga mencari kesalahan sape-sape tetapi mungkin untuk bagi hati semua lebih tenang. serius bukan kerja mudah. diri sendiri perlu kuat dan rasional untuk fikir yang mana betul yang mana salah tapi tak boleh judge sesuka hati. cukup kita perhati, amati dan dalami. nonverbal understanding kadang-kadang tu penting gak. kadang kalo banyak cakap lagi banyak la salahnya kan? cuba cakap hati ke hati bersama akal yang waras menemani. mungkin lebih bermakna kan? :) eish. cuba nak buat. susah wooo ... ~ hehe

dari dulu sampai sekarang, rasa bersyukur tak pernah hilang. insyaAllah. bersyukur sebab ada kawan-kawan yang baik. semua kejadian Allah ni semua baik2. xde yang jahat melainkan diri kita yang jahat berfikiran orang lain jahat. Bersangka baik mampu membuat hati kita tenang. jadi kenapa kita x cuba menerimanya sebagai satu ujian dari Allah s.w.t. Sungguh setiap apa yang berlaku ada hikmahnya, sungguh dengan siapa Allah.s.w.t temukan kita pasti ada kenangannya. baik buruk tu semua kenangan. bergantung pada kita untuk menerimanya. [hati susah nak cakap menda ni. sebab hati xboleh menipu. pe kata biar hati je tahu semua. xperlu mulut sampai bagtau sume orang xpuas hati itu ini kat si tuttt tutt.. xperlu kot kan? sbb sendiri ada rasa kn? kalo x puas hati kat dia, tnya dia betul2. sy dah buat mcmtu. Alhamdulillah better la .. Eceh, bg nasihat lak.oke. done! taley over. Haha]

sorang teman tu pernah tanya, "pelik la perempuan kan? slalu beremosi. tipikal sangat.." err. betul la tu, terasa sendiri pulak  ngan kata2 teman tu. Hehe. tapi dah fitrahnya mcam ni kan? kita yang perempuan ni kadang2 perlu masa, perlu ruang, perlu nasihat n bimbingan yang boley jadikan diri lebih matang. tu la untungnya ada teman .. saling mengingatkan.. :)

Xnk lah jadi perempuan tipikal yang macam ni. jadi perempuan biasa2 yang underground boley? Diam sajalah.. jangan kacow sape2 .. boley x? Hehe. 
Anda mcmne yer? renung-renungkan dan selamat bermuhasabah .. Hehe :P

No comments: