Followers

Pages

Sunday, September 18, 2011

Alhamdulillah

Alhamdulillah ..
Aku dah mampu tersenyum .. Bukan sekadar senyuman di mimik muka, tapi hati aku turut tersenyum .. Mungkin ada seseorang yang mampu buat hati aku tersenyum .. Terima Kasih .. :)
Bila ingat balik, bila renung semula .. Ada hikmahnya semua benda ni terjadi .. Bukan senang nk terima, bukan susah jugak nak terjadi .. Lau memang ketentuannya, apa pun kte kena reada . S.A.B.A.R kena selalu dalam hati . Xkesah seperih mana, sepayah mana atau sekuat mana dugaan tu datang, kita kena Sabar .. Ya Allah, walaupun jiwa aku tidak seteguh Siti Aisah, Siti Aminah, Siti Khadijah atau srikandi islam yang lain, tapi aku cuba tabah dengan apa yang perlu aku lalui dalam hidup ni .. InsyaALLAH ~
Kisah aku bukan copy kisah dalam novel .. Tapi kisah aku memang realiti terjadi .. Nak kata thriller xla tapi ada kisah romance yang sedey .. Haha .. Bajet citer hot la ni .. Xde la .. Aku bukan macam pompuan2 hot kat luar sana kn .. Aku sekadar Ayuani yang korang kenal .. Just the way i am .. Hehe 
Ermm.. Ada orang kata, "buat apa pikir pasal pasangan hidup? ko muda lagi la.. enjoy aje, jodoh dah ditentukan, sampai masanya ada la tu.." Btol jugak kan, aku bukan nak pikir, tapi menda ni sesuatu yang aku lalui .. nak lari jauh mana pn tetap kena hadapi .. Lain la lau ak duk dalam hutan jadi tarzan girl ker kan? xde jumpa ngan mne2 orang .. Hidup sorang2 .. Haha .. So, soal pasangan hidup, bukan soal masa, ia soal hati, kte tentukan sendiri, bole pikir kan yang mana baik, mana buruk cuma tetapkan dalam hati aje .. Bab tu yang aku belum bole nak lulus ag .. belum bole nak bagi kepercayaan sepenuhnya kat sape2 .. Huhu ..
Bila aku pikir balik, mungkin kalau parents x restu hubungan kita dengan someone, ada la tu yang x berkenan di mata mereka kan? mungkin ada yang dia nampak yang kita xnmpak kn? dulu  ak x penah pikir tu sume .. Ada je ak nak protes bila someone yg aku suka x disukai parents aku. Agak kebudak budakkan di situ .. Hehe .. Tapi skunk ada sesuatu yg menyedarkan aku, paling penting bagi aku skrg restu orang tua, lau la katakan parents aku yg akan decide hidup aku, mungkin aku akan terima dengan reada.  ntahla, siapa tahu? ..  [biar btol ?? Hehe ..] 
Malas da aku nk berceloteh panjang. Ntah apa yang aku melalut malam2 buta ni xtaw. Isi hati yang x terkeluar dari kata2.. Hanya dari taipan di lappy ni aje la .. Haha .. Ermm .. Seriusly, Aku x sempurna, tapi aku cuba jadi diri aku sendiri yang bole buat orang lain rasa sempurna .. Boley x? Haha .. nice dream! .. 
Salam :)

Senyuman tuk hari ini dan seterusnya ... :)

No comments: