Followers

Pages

Tuesday, September 20, 2011

Coretan Di Petang Hari

Nak pilih someone tuk dijadikan peneman hidup ni xperlu hensem, kacak or bergaya. Paling-paling pn sedap mata memandang dan x selekeh. Paling penting pandai jaga hati kita, bole bagi nasihat & bimbing kita .. Cewaaah.. Ciri-ciri jejaka idaman la pulak kan.. Haha .. 

Bangun2 tido lepas kepenatan seharian di kelas, aku bukak lappy ni tuk bermanja2 cket nagn blog tersayang .. Haha .. Facebook laman sosial sampingan aje .. Hehe .. Erm .. Alhamdulillah, Hari ni hari keenam puasa di bulan Syawal .. Yeaa .. Yeaa .. Esok raya !! Haha .. Ermm.. Ok lah, nak menaip pasal apa yer ?? Pasal Hati lagi lar .. Pasal pilihan hati .. Cewaaahh .. X habis2 nga soal hati .. Ye la.. Hot issue kan .. Hehe ..

Oke. Bila someone hadir dalam hidup dan menyanyangi kita dengan sepenuh hati, alahaaiiii terasa untungnya kita, ada jugak orang nak sayang kita kan? Huhu .. tapi indah x selalunya ada .. Untunglah pada siapa yang dapat merasanya .. Sekejap atau lama nikmat bahagia yang kita rasa bersyukur lah .. Mungkin ada insan yang xpernah mengecap bahagia sepertimana kita .. Rasa sayang, kasih tu ada untuk setiap orang .. Datangnya tanpa kita minta atau paksa .. Yang berbezanya, kepada siapa rasa tu kita curahkan dan sedalam mana pula rasa tu ditanam ..[sayang pn boley tanam2 ea? Hehe .. Guro je ..]

Ermm ..Macam mana pulak dengan insan yang terrrrrlalu memilih dalam mencari pasangan hidup ?? Suuuuuusaaaahh sangat nak wujudkan kepercayaan pada seseorang .. terrrrrlalu sangat berhati-hati untuk percaya kat someone .. Mungkin jugak menanti insan yang sempurna hadir untuk menyempurnakan hidup?? Ciss.. memilih giler .. Haha

Okeh. Sedangkan kita ni sama2 manusia biasa kan. Masing-masing ada kelemahan sendiri. diri kita sendiri pn x sempurna. kenapa kita x boleh menerima kelemahan orang lain. xkan kita tunggu yang perfecttttttt baru kita terima kan.. Tapi paling penting semuanya bergantung pada HATI kita sendiri .. Kalau hati kata boleh fikiran pun menyokong, tak guna nafikannya kan? [eh, cakap pasal diri sendiri ke ni? .. Hehe] ..

Belajar memaafkan .. Belajar menerima .. Belajar untuk terus kuat dan tabah dalam hidup .. Sekali terluka bukan bermakna selamanya akan terluka .. Atau jangan sebab seorang insan kita tutup hati kita untuk orang yang lebih layak berada di dalamnya .. :)
Untuk menyayangi seseorang itu hendaklah belajar menyayangi kelemahannya sebab yang membezakan seseorang itu adalah kelemahannya .. Bukan kecantikan / kekacakannya .. Btol x ?? 

 Salam Petang Selasa .. Hehe
^_^

Senyum jangan lupa !! [Merdeka Raya 19/9/2011]

No comments: