Followers

Pages

Tuesday, September 20, 2011

Tanya Sama Hati Wujudkah Rasa Percaya

Tak perlu masa bertahun-tahun untuk sayang seseorang. Kadang-kadang dalam masa 1 minit pn kita boleh sayang. Hati manusia kan, bukan hati batu. Setuju sangat .. Sape yer bagi kata-kata ni kat saya? .. :)

Seorang kawan bagitau, aku ni cepat sangat percaya kat orang. Ea?? Betol kot. mmg x dinafikan r. Tapi aku rasa x salah aku percayakan kau, dia atau dia. Xsalah langsung pn. Sebab dari kepercayaan la wujudnya rasa sayang. Lau x percaya nk sayang pn takde la kot. [kau percaya aku x? lau x, kompen kau langsung x sayang aku kan? haha] contoh je la tu .. faham2 aje la ..

Lain pulak kesnya lau kepercayaan tu dikhianati, itu mungkin jadi salah satu sebab kita dah susah nak percaya kat orang. Bukan salah pemberi kepercayaan la kan, mgkin itu mmg suratan. mungkin itu memang takdir si pemberi kepercayaan untuk terima ujian tu. tapi dia x salah memberi kepercayaan, itu tandanya wujudnya satu perhubungan. KEPERCAYAAN !! Bagi aku, pernah dikhianati atau tidak, jadikannya sbg satu pengajaran dalam hidup, tapi bukan bermakna ia jadi penghalang untuk mewujudkan kepercayaan kat orang lain pulak . Susah la lau xde kepercayaan, orang pn susah nak percaya kat kita nanti .. Huhu ..

Bila kita percaya kat seseorang, x de lah kita nak cite or share sume menda ngan dia kan. Ada otak bole pikir kan. Lau saharing masalah ker aku rasa tu perkara biasa, lau x share ngan someone yang kita percaya nak share ngan sape ag kn .. So, apa aku nak cakap ea .. lau ko kenal aku la kan, aku susah sangat nak percaya kat orang tapi bila aku kenal dia dan hati aku kata aku boleh percaya dia aku akan percaya .. itu aku .. aku x susah nak sayang kat orang sebab tu aku sayang ko, dia, dia, dia dan sume lah .. Hehe ..
[thanks tuk sape yang paham aku, yang x paham cuba la paham, xnak paham pn xper .. Huhu]

Jangan terlalu berprasangka buruk kat setiap orang. setiap orang dalam dunia ni x sama. Jangan kerana seorang insan, pandangan ko kat setiap orang pn sama. hati kita boleh nilai yang mana baik yang mana buruk. otak kita pun bole pikir kan.
belajar la utuk menerima segala ketentuan-Nya dengan penuh reada. Belajar mempercayai hati kita.

Aku hidup dengan mempercayai hati aku dan aku harap hati aku akan tetap kuat sebab tanpa hati aku ni susah aku nak percaya kat orang, sangat susah .. Lihat dari hati, bukannya diri .. Hehe .. Errr.. Awak! yer awak la .. Don't worry, saya percayakan awak .. Hehe .. ;)

2 comments:

venapOrtaLhEpEr said...

nice article..gOOd jOd gurl...i knOw u can dO iT...!

mish nuryu said...

ni bkn article syg eh, ni merapu je lebih.. anyway tq! hehehe :D