Followers

Pages

Saturday, June 11, 2011

Ratu Nanas !

Saya ratu nanas !! .. wahaha .. jom gelak besou-besou .. macam xde keja len da ko ni mish aryu kan .. ngan nanas pown nak posing op? Hahaha .. oke! suka hati saya lar ..werkk !! adek saya kata saya gile! huh! biarlah .. gile-gile je pn bukan gila! Werrkk lagik .. Haha .. Actually saya nak share khasiat nanas ngan sape2 yang nak taw r .. Oleh sebab nanas da jadi feberet saya sejak balik rumah hari tuuuu lagi.. saya sangat suka nak taw pe khasiat dia kan .. So, meh saya share cnie ea ..

Paling utama la kan. pasti anak2 dara suka taw khasiat dia yang ni. Saya pn sukee.. Haha.. Nanas ni ada vitamin A, B1 dan bromelain [utk wat lembut daging]! yer jugak ada asid sitrik yg mne berkesan utk hilangkan lemak and menguruskan badan. Haa... caye x? pastu kan hari tu aku penah ter'tonton [ntah bhs pe aku gne ni bantai je] tv sal nanas jugak. Dia siap jadikan nanas ni bahan utama dia guna tuk penjagaan kesihatan dalam spa.bley wat komersial ag. Nak taw dia guna nanas watpe? yer bg lurut kat rambut, wat masker n jadikan minuman rutin n ape ntah lagi. Tapi mmg bgus ah. :)

Actually aku mkn nanas kena rasa isi dia dlu camne gak. lau masam sgt aku x mkn sgt la. manis aku sukee.. ececeh.. yang ni kurang baik cket, manis jer suka! taw x kandungan gula dalam nanas ni pn tinggi?? [err.. ni btol ker auta je ea??] haaa.. Lagi satu, vitamin B1 ni membantu proses penghadaman dan melicinkan proses pencernaan dalam usus.. so, pandai2 la bajet makan. Jangan asik nak menelan je taw yer cik Ayuani!!... Kang terlebih cerna lak camne?? Hehe.. :P
saya suka nanas! nanas pun suka saya! ^^


2 comments:

armouris said...

lagi info tentang nanas di SIHAT SELALU - Khasiat Nanas

mish aryu said...

ok,tenkiu armouris! ;)