Followers

Pages

Friday, December 2, 2011

I've Learned ..

Selamat pagi jumaat .. It's 7 Muharam already .. Bulan pertama dalam tahun islam iaitu 1433 Hijrah dan bulan terakhir dalam tahun 2011 .. December! 

Pagi yang indah, Jom muhasabah diri :)
Tertarik dengan status kakak senior aq dalam fb dy semalam .. 

"Setiap manusia mempunyai kisah-kisah tersendiri yang sudah Allah susun, cerita semalam jadi pedoman dan cerita akan datang pula sebagai cabaran.. Kenapa cerita semalam terlalu sukar untuk dilupakan? kerana cerita semalam itulah yang mengajar kita banyak perkara untuk hari ini dan akan datang. Muhasabahlah.. Semoga hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini dan hari2 seterusnya pula lebih baik dari sebelumnya. :)"

Learned from mistake! aq rasa, as human kita xley lari dari melakukan kesilapan kn .. i do make a mistake before and I've learned .. cerita-cerita yang pernah tercoret dalam hidup kita hanya kita dan Allah s.w.t sahaja yang tahu .. Biarlah tersimpan dalam kemas dalam story book life kita tanpa kita menyesalinya .. Allah s.w.t tahu hati kita .. Bila kita sedar, bila kita tahu kita salah dan bila kita cuba perbaiki diri kearah yang lebih baik, Allah s.w.t tahu .. Kadang tuu bukan semua perkara kita boleh jangka, dan kesilapan tu mmg salah satu benda yang mampu mengajar kita banyak perkara untuk hari seterusnya .. Don't ever regret tapi muhasabahlah .. 

Semoga hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini dan hari-hari seterusnya pula lebih baik dari sebelumnya .. ;)


2 comments:

syakirah izwanie said...

Suka sangat kata-kata kakak senior awak tu ;) Btw, done following your blog.

mish nuryu said...

kite pn cukeeee .. Hehe ..
tenkiu dear!
keep in touch k ..
done following ur blog 2! ;)